婯可

做一个静默女子,浅笑袪千愁,轻语醉春秋,虽不善言辞,亦自成风景。

Honesty - Billy Joel

音乐随身听:

【钢琴摇滚】Honesty -  Billy Joel

这首朴素感人的《Honesty》(诚实)是日剧《柏拉图式》主题曲。歌曲出自Billy Joel发布于1978年的专辑52nd Street (52号大街)。这张专辑曾高居Billboard专辑排行榜的冠军宝座长达8周之久,并为他赢得了格莱美“最佳流行男歌手奖”(Best Male Pop Artist)。

Billy Joel(比利·乔尔),1949年出生于纽约的希克斯维尔,美国著名摇滚歌手、钢琴演奏家、作曲作词家。其作品也大多描写着纽约的生活和纽约客 (New Yorker)。主要专辑有:Piano Man (弹钢琴的人),Streetlife Serenade (街头生活小夜曲),Stranger (陌生人),52nd Street (52号大街) 等。

If you search for tenderness
如果你在寻找温柔
It isn't hard to find
那并不难寻
You can have the love you need to live
你可以拥有你需要的爱
But if you look truthfulness
但如果你在寻找忠实
You might just do as well be blind
你大概是眼睛瞎了
It always seems to be so hard to give
那始终是很难给予的

Honesty is such a lonely word
真诚是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每个人都如此虚偽
Honesty is hardly ever heard
真诚已许久不曾听闻
And mostly what I need from you
也是我希望从你身上得到的
I can always find someone
我总是会遇到某些人
To say the sympathize
说他非常同情我
If I wear my heart out on my sleeve
如果我以真情表白
But I don't want some pretty face
但我不要美丽的脸孔
To tell on the pretty lies
告诉我美丽的谎言
All I want is someone to believe
我要的是可以信任的人
Honesty is such a lonely word
真诚是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每个人都如此虚偽
Honesty is hardly ever heard
真诚已许久不曾听闻
And Mostly what I need from you
也是我希望从你身上得到的
I can find a lover
我可以找到情人
I can find a friend
我可以找到朋友
I can have security
我可以拥有保障
Until the bitter end
让我直到悲苦的结局
Anyone can comfort me with promises again
任何人都可以用承诺来安慰我
I know I know
我明白,我都明白……
When I'm deep inside of me
当我过度耽溺
Don't be too concerned
别太担心我
I won't ask for nothing while I'm gone
当我离去时,我一无所求
But when I want sincerity
但当我需要忠诚
Tell me where else can I turn
告诉我该往何处去
Coz you're the one that I depend upon
只因你是我唯一信赖的人
Honesty is such a lonely word
真诚是如此寂寞的字眼
Everyone is so untrue
每个人都如此虚偽
Honesty is hardly ever heard
真诚已许久不曾听闻
And mostly what I need from you
也是我希望从你身上得到的

评论
热度 ( 38 )

© 婯可 | Powered by LOFTER