婯可

做一个静默女子,浅笑袪千愁,轻语醉春秋,虽不善言辞,亦自成风景。

Sad Eyes - Rox

音乐随身听:

【灵魂爵士】Sad Eyes - Rox

磁性的烟熏嗓,兼容灵魂与节奏蓝调的快意神采;加上日记般的私密语调,散发云淡风轻的优雅感伤,向你轻诉记忆中邂逅爱情的滋味。

牙买加、伊朗混血的Rox,原名Roxanne Tataei,从五岁开始,每逢周末便前往教堂诗唱班演唱,十岁开始随国家青年音乐剧团巡回演出,与生俱来的演唱才华,加上近十年的剧团经历,让Rox的嗓音已具备了最扣人心弦的感染力。2007年成立灵魂爵士乐队后,陆续吸引各大唱片厂牌注目,最终于2008年底落脚英伦名厂Rough Trade。 

《Sad Eyes》

I'm hurting now
我的心在滴血
Cause who would've known
因为没人会想到
The perfect night would be frauded
这么美好的夜都是欺骗
And it's the same way how
还是老样子
I asked you before had you put an end and departed
我求你的方式,在你结束一切匆匆离开之前
Unfinished business my dear
亲爱的还没完事呢

You see it different
你觉得你还有感情
But look it's all here
但是你看事情就是这样
Don't try and blind me
别试着蒙蔽我的 眼睛
As you've done to you I'm no fool
像你那般匆匆离开,我又不是傻瓜
I see behind the sad eyes
透过你难过的双眼我看得到你的心

I see behind the sad eyes
透过你难过的双眼我看得到你的心
No matter what you tell me
无论你嘴上跟我说了什么
No matter what you tell me
无论你嘴上跟我说了什么
No I'm no fool
不,我不是傻瓜
No I'm no fool
不,我不是傻瓜

What do I say when you're always telling me
我要说的就是你一直告诉我
That we move in a different way
我们不是一路人
The only difference is that I'm feeling
这是我感觉到的唯一的不同
A space that's left
彼此留下了空间
And though it ain't something new
也不会有什么新鲜感了
It's something used
一切都是旧的
You know that it is the truth
你知道那就是事实
]Unfinished business my dear
亲爱的还没完事呢
You see it different
你觉得你还有感情
But look it's all here
但是你看事情就是这样
Don't try and blind me
别试着蒙蔽我的 眼睛
As you've done to you I'm no fool
像你那般匆匆离开,我又不是傻瓜
I see behind the sad eyes
通透过你难过的双眼我看得到你的心

No matter what you tell me
无论你嘴上跟我说了什么
No I'm no fool
不,我不是傻瓜
I see behind the sad eyes
透过你难过的双眼我看得到你的心
No matter what you tell me
无论你嘴上跟我说了什么
No I'm no fool
不,我不是傻瓜

评论
热度 ( 42 )

© 婯可 | Powered by LOFTER